Výpověď pojištění psa od Generali: Co se stalo a na co si dát pozor
18.7.2025 16:02 | Pes v batohu
Když jsme v roce 2021 poprvé pojistili našeho psa, měli jsme pocit jistoty. Věděli jsme, že kdyby se cokoli stalo, pojišťovna nám pomůže s úhradou nákladů. Jenže realita roku 2025 je jiná. Po zveřejnění naší zkušenosti na Instagramu (zde) a TikToku (zde) se nám ozvaly desítky lidí se stejným příběhem: pojišťovna Generali ukončila smlouvu krátce po prvním čerpání.
Jak to celé začalo – příběh Teddyho
Abychom uvedli věci na pravou míru: naši rodiče si před šesti lety pořídili psa jménem Teddy. Pojištěný byl u Generali. V jeho prvním roce se objevily potíže s ledvinami – pojišťovna proplácela vyšetření, než byla stanovena diagnóza: juvenilní selhání ledvin. Ta byla později označena jako chronická, a tedy neproplacená. Což, nutno říct, je v souladu s pojistnými podmínkami. Teddy ještě tři měsíce bojoval, ale boj s touto diagnózou se bohužel nedal vyhrát.
Harro a ukončená smlouva po jediném čerpání
Časem si rodiče pořídili Harra – jiného psa, nové pojištění. Harro byl opět pojištěný u Generali - čtyři roky, bez čerpání. Letos se při běžné prevenci objevily zvýšené jaterní hodnoty. Pojišťovna uhradila detailní krevní testy a sono (cca 3 000 Kč). Léčba proběhla pouze formou doplňků a úpravy stravy – kontrolní výsledky už byly v pořádku. Následné čerpání tedy nebylo potřeba.
O několik týdnů později, k výročí smlouvy, přišla výpověď. Bez vysvětlení. Neoficiálně jsme se dozvěděli, že podle interního vyhodnocení jsou rodiče pro pojišťovnu „neperspektivní“. Generali totiž podle těchto informací nehodnotí psa jako jedinečného klienta – ale v rámci rodného čísla majitele. A protože před pěti lety bylo čerpáno na Teddyho, a nyní na Harra, byla tato opakovaná kombinace pro pojišťovnu důvodem k ukončení smlouvy.
Snažili jsme se získat vyjádření
Pojišťovnu Generali jsme oslovili opakovaně – jak veřejně na sociálních sítích, tak oficiálně přes e-mail na tiskové oddělení. A však odpověď jsme nedostali žádnou. Všechny naše komentáře na jejich TikToku navíc beze slova mizely.
Oslovili jsme také další pojišťovny, abychom zjistili, zda se podobná situace může stát i jinde. Jedinou odpověď jsme dostali od PetExpert. Z podmínek ostatních pojišťoven – například Direct nebo ČPP Hafan – nicméně vyplývá, že možnost jednostranně ukončit smlouvu mají všechny. Z komentářů na sociálních sítích navíc víme, že tomu tak i je, jen ne tak masivně jako je tomu letos u Generali. Liší se především v tom, jak klienty hodnotí a jakým způsobem smlouvu navazují – podle čísla mikročipu, nebo podle osoby majitele.
Právně v pořádku, lidsky nefér?
Právně má pojišťovna samozřejmě na takový krok právo. Lidsky se ale ptáme – pokud během čtyř let zaplatíte na pojistném přes 15 000 Kč, čerpáte jednou 3 000 Kč a pak vám bez slova přijde výpověď… není to forma ekonomického výběru, která je sice legální, ale vůči klientům velmi neetická?
PetExpert: identifikace podle psa, ne majitele
Při hledání nové varianty pojištění jsme oslovili PetExpert. Naší hlavní otázkou byla: jak identifikujete zvíře v systému? Tady je jejich odpověď:
"U PetExpertu se pojistka váže na konkrétní číslo mikročipu. Jméno čtyřnohého parťáka, které má například v průkazu původu, nemusí být to, jak ho majitelé oslovují. Ještě jsme nepotkali parťáka, jehož oficiálním jménem by bylo ‚nech toho‘ nebo ‚co to zase žereš‘. Číslo mikročipu tedy představuje jediný nezaměnitelný údaj mazlíčka. V lidském světě by se dalo přirovnat k rodnému číslu – taktéž nezaměnitelný údaj, který je unikátní. Číslo mikročipu si klienti vyplní sami v klientské zóně."
Rozdíl oproti Generali je tedy zásadní – zatímco u PetExpertu je pojištění navázané přímo na psa, u Generali zřejmě rozhoduje „bonita“ majitele.
Na co si dát pozor, než pojistíte psa?
- Pojišťujte psa co nejdříve – ideálně už ve štěněcím věku.
- Pečlivě čtěte pojistné podmínky, včetně výluk.
- Zaměřte se na to, zda je smlouva vázaná na mikročip psa, nebo na rodné číslo majitele.
- Zjistěte si, zda může pojišťovna smlouvu jednostranně ukončit – a za jakých okolností.
- Pokud cestujete, ověřte si, že pojistka platí i v zahraničí.
Vaše zkušenosti
Máte podobnou zkušenost s pojišťovnami? Napište nám. Rádi ji zařadíme do případné aktualizace článku.
Jak jsme zmiňovali na začátku, přišly nám desítky zpráv s podobným průběhem. A i když většina z nich se týkala pojišťovny Generali, objevily se i případy spojené například s ČPP. Nebylo jich tolik, ale o to víc si uvědomujeme, že se nejedná o ojedinělý problém. Co vede pojišťovny k takovým krokům, se zřejmě nikdy nedozvíme, ale lepší je být na tuto variantu připraven.
Pes si zaslouží, aby ho pojišťovna chránila – ne aby po první faktuře přišlo sbohem.
Upozornění: Tento článek vznikl na základě osobní zkušenosti autora, jeho rodiny a informací poskytnutých komunitou sledujících. Nejedná se o právní radu ani placenou spolupráci s jakoukoli pojišťovnou. Všechny názory uvedené v textu vyjadřují pohled autora. Pokud by se kterékoliv z dotčených pojišťoven rozhodly poskytnout oficiální vyjádření, článek bude aktualizován.
Vydání: červenec 2025